InicioMemoria HistóricaUn estudo da USC detecta unha "falta de diálogo interxeracional" sobre o...

Un estudo da USC detecta unha “falta de diálogo interxeracional” sobre o “traslado forzoso” do antigo Portomarín

A tese defendida pola profesora titular de Didáctica das Ciencias Sociais da USC, Belén Castro, sostén que dificulta aos mozos coñecer a historia do traslado do pobo pola construción da presa de Belesar.

PUBLICADA O

- Advertisement -

tese defendida pola profesora titular de Didáctica das Ciencias Sociais da USC, Belén Castro, que aborda como afrontar a través da educación “a débeda moral de recuperar memorias e reparar vínculos patrimoniais danados“, detectou unha “falta de diálogo interxeracional” que fai que os máis novos non coñezan a historia do traslado do antigo Portomarín pola construción da presa de Belesar.

Segundo informou a USC a través dun comunicado, a defensora da tese ‘Recuperación de memoria en contexto de conflito a través da educación patrimonial: o traslado forzoso de Portomarín’ cre que ten un “forte potencial educativo” e supón un “vínculo crítico e ético entre a escola e o territorio” que o alumnado estude conflitos como eeste.

Belén Castro atribuíu a falta de diálogo interxeracional a unha “ferida emocional que aínda está aberta” pola que as xeracións que viviron o traslado forzoso non lle transmiten ás novas xeracións as súas memorias, de forma que os mozos “non se dan conta da dor das persoas maiores”.

Así, o alumnado dos primeiros cursos da escola primaria de Portomarín que descoñecía a historia do traslado puido coñecela a través da un taller interxeracional no que tres persoas maiores explicaron o ocorrido na época da construción do encoro, permitindo que o alumnado puidese construír un “mapa emocional” e ter datos das ruínas da vila.

REMECON

Doutra banda, a profesora Castro elaborou a estratexia Recuperación de Memoria en contexto de Conflito (Remecon), para abordar este tipo de problemas e que calquera comunidade rural poida “resignificar o seu territorio a partir dun acontecemento traumático” como o de Portomarín e que o profesorado en formación na universidade desenvolver competencias sociais en procesos de aprendizaxe asociados a conflitos patrimoniais.

Ademais, para o caso concreto de Portomarín, propuxo unha interpretación “para que non se perda a historia máis recente da localidade”, posto que se trata de “un caso singular dentro dos traslados forzosos de localidades debido á construción de encoros polo seu carácter xacobeo que “quedou desvirtuado polo traslado”.

ÚLTIMAS

Lara Méndez, “tranquila” ante a situación de José Tomé nas primarias: “Cando detectamos un problema, dámoslle solución, non coma o PP”

A secretaria de Organización do PSdeG, Lara Méndez, dixo estar "tranquila" ante a situación do...

A Ofrenda do Antigo Reino de Galicia celébrase en Lugo por primeira vez como Ben de Interese Cultural

A cidade de Lugo acolle este domingo, 29 de xuño, unha nova edición da...

A Fiscalía pide 20 anos de prisión para un home acusado de violar dúas veces a unha muller en Lugo

A Audiencia Provincial de Lugo acollerá os días 3 e 4 de xullo o...

Os senadores do PP por Lugo reclaman explicacións ao Goberno central polo rexeitamento de axudas ao proxecto de Altri

Os senadores do PP por Lugo piden explicacións ao Goberno central sobre "o trato...