InicioPolíticaA oposición pide alternativas e aval técnico para o novo carril bici...

A oposición pide alternativas e aval técnico para o novo carril bici de Lugo

Lugonovo advirte da falta de concrección deste e doutros proxectos anunciados polo Concello – Os populares sinalan a perda de 500 prazas de aparcadoiro en barrios chave – No BNG piden reformular varios treitos para superar as barreiras orográficas

PUBLICADA O

- Advertisement -

«Moito ruído e poucas noces». Así é como valorou Cristina Pérez Herráiz, representante de Lugonovo, o proxecto de carril bici presentado este luns para a zona de cobertura do EDUSI. «Non deixa de ser outro propósito máis, coma todo o anunciado dende o inicio do mandato, pero igual que o resto de intervencións, sen visos de concretarse nin de materializarse a curto prazo», aseverou.

A falta de estudar en detalle a documentación facilitada polo executivo e, compartindo a necesidade de dotar á capital dunha infraestrutura tan reivindicada pola súa veciñanza, a voceira de Lugonovo salientou que a proposta non é máis ca unha idea «sen ningún tipo de aval técnico» para contar cos permisos autonómicos, debido a que «non dispón de ningún informe de Patrimonio que a valide”.

Pérez Herráiz lamentou a falta de concrección deste e doutros proxectos anunciados durante o mandato. «Os estacionamentos disuasorios, a ampliación das prazas dos parkings, a cuberta de Quiroga Ballesteros e a súa peonalización, o desdobramento de Infanta Helena… todas seguen sendo actuacións no aire», criticou.

O PP CRITICA O IMPACTO NAS PRAZAS DE APARCADOIRO

Dende a formación popular denuncian que o plan «agravará» os problemas de Lugo. A creación do carril bici eliminará na cidade 523 prazas de aparcadoiro. Ameijide explicou que no proxecto presentado polos socialistas especifícase a perda de 2.354,5 metros lineais de prazas de estacionamento.

Ameijide subliñou a perda de prazas de estacionamento en diversos barrios da cidade, como pode ser na Residencia: se perderán 219 prazas para estacionar nunha zona na que «son e serán moi necesarias» pois alí abrirán un centro de saúde, un PAC e unha residencia para persoas da terceira idade, amais das consultas de psiquiatría xa en funcionamento.

O voceiro popular dixo «non comprender» como os socialistas «so fan política para uns poucos». Segundo explicou, o plan de carrís bici presentado o luns só da cobertura ao 20 por cento da cidade e «esquece» o campus, os centros de formación profesional e os centros educativos, todos eles puntos nos que a cidadanía «demanda itinerarios seguros» en bicicleta.

O BNG propón melloras

O voceiro do Bloque Nacionalista Galego, Rubén Arroxo, propuxo alternativas que cumplen coa estratexia EDUSI e salvan a barreira orográfica que supón a rúa Santiago (volta da Viña). Algunhas do propostas do BNG van encamiñadas a rehabilitar roteiros históricos e tradicionais como a rúa Pousadela, e a planificar a unión da rúa Santiago, a ronda do Carme e ronda de Fingoi, na que xa existe un ciclo-vías que habería que unir ao de nova creación.

Como exemplo da mala planificación desta rede de ciclo-vías citan as rutas de bicicleta pola rúa Santiago, «unha das rúas con maior pendente da cidade». E contrapoñen este caso co da rúa Pousadela, «un camiño tradicional cunha pendente pouco pronunciada no tramo entre a zona do Palomar e a ronda do Carme». Outro exemplo do «despropósito» é a unión da Fonte dos Ranchos coa ronda da Muralla a través da rúa Xerman Alonso, de novo unha rúa con pendente pronunciada.

No Plan de Movilidade elaborado para o concello de Lugo xa figuraba, como parte do documento, un apartado no que se informaba de que ‘para a creación dos carriles bici deberíanse utilizar pendentes inferiores ao 4 por cento’. Lugo conta cun 83 % dos viais que cumpren con esta característica, aspecto que foi «ignorado á hora de deseñar esta rede que se pretende financiar con fondos EDUSI, como é o caso da rúa Santiago». Dende o BNG solicitarán que proxecto sexa contrastado con colectivos de usuarios da bicicleta, como Masa Crítica, «que en Lugo amosaron un traballo serio durante anos».

O BNG aposta por crear un sistema intermodal bici-bus que permita que usuarios do transporte público poidan transportar as súas bicicletas nos autobuses, polo menos en liñas  estratéxicas coma a que vencella o barrio da Ponte co Centro da cidade. Arroxo lembrou o modelo de cidades coma Bilbao, que xa incorporaron sistemas de transporte de bicicletas para os autobuses.

ÚLTIMAS

Ferida unha muller por arma branca nunha liorta entre catro persoas

Unha muller resultou ferida ao ser alcanzada por unha arma branca durante unha liorta...

Accidente de tráfico en Chantada: bombeiros liberan ao condutor atrapado

Os bombeiros liberaron empregando material de excarceración ao condutor dun vehículo que sufriu un...

Ángeles Vázquez ve igual de importante o expediente de Altri como o de ampliar unha granxa

A conselleira de Medio Ambiente, Anxos Vázquez, asegura que é "igual de importante" para...

Alfonso Rueda e Ana Pontón coinciden no San Froilán

O presidente da Xunta e líder do PPdeG, Alfonso Rueda, e a portavoz nacional do BNG, Ana Pontón,...