InicioEconomíaA estación de autobuses da intermodal de Lugo estará finalizada no outono...

A estación de autobuses da intermodal de Lugo estará finalizada no outono de 2026

Esta estación ten unha superficie de 7.700 metros cadrados, 7.400 de superficie útil. Contará con 18 dársenas para pasaxeiros e 5 de regulación

PUBLICADA O

- Advertisement -

A nova estación de autobuses de Lugo, que forma parte do proxecto da intermodal, estará finalizada a finais do ano próximo. Así o avanzou este venres o conselleiro de Presidencia, Xustiza e Deportes, Diego Calvo, durante a visita ás obras que realiza a Xunta cun valor de 14 millóns de euros e que contemplan tamén a construción dun aparcadoiro subterráneo de 250 prazas.

Esta visita coincidiu coa celebración da Semana Europea da Mobilidade, baixo a lema este ano é ‘Mobilidade para todas as persoas’.

Diego Calvo destacou que os obxectivos desta conmemoración coinciden coa aposta do Goberno galego “por un transporte público accesible, alcanzable, inclusivo e seguro”, e lembrou que Galicia xa conta con estacións intermodais operativas en Santiago, Vigo, Ourense e Pontevedra, mentres que as da Coruña e Lugo atópanse en execución “grazas á cooperación entre administracións”.

Segundo explicou o conselleiro, a previsión é que a estaciónn de bus da intermodal de Lugo, que ten un orzamento total de 19 millóns de euros, estea terminada no outono de 2026.

No caso do aparcadoiro subterráneo, o grao de execución supera xa o 80%, e espérase que finalice leste mesmo ano, fóra das acometidas eléctricas de media tensión.

As obras céntranse actualmente nos accesos de vehículos e nos núcleos peonís de entrada ao estacionamento. Esta obra necesitaba facerse en primeiro lugar para edificar a terminal de autobuses, que se sitúa sobre o aparcadoiro. Actualmente estas avanzan a un ritmo do 20%, explicou Calvo.

A cimentación xa está completada e estanse levantando os alicerces das dársenas, ademais do núcleo de ascensores, escaleiras e o viario de acceso. A continuación comezará a instalación da estrutura metálica do edificio de viaxeiros.

Esta estación ten unha superficie de 7.700 metros cadrados, 7.400 de superficie útil. Contará con 18 dársenas para pasaxeiros e 5 de regulación. Ademais da estación, leva un edificio de 438 metros cadrados, dos que 114 son cafetaría, 200 oficina e 150 para equipamento.

MÁIS SERVIZOS FERROVIARIOS

O conselleiro insistiu en que a obra da estación é “fundamental” e que desde a súa última visita, estas avanzaron moito e reclamou que as actuacións non cobrarán todo o sentido “ata que a alta velocidade chegue a Lugo”.

Por iso, reclamou ao Goberno central que execute as dúas variantes necesarias na liña, “e que xa estaban previstas” para rebaixar os tempos de circulación entre Lugo e Ourense.

Calvo lembrou que desde xuño, tras os cambios de horarios de Renfe nos servizos Galicia-Madrid, “a cidade viu empeorar as súas conexións con máis tempo de viaxe e sen trens madrugadores”. A iso súmase que, mentres non conclúan as obras de electrificación do tramo Ourense-Lugo, os viaxeiros deben realizar transbordos en Ourense.

Engadiu tamén que a situación mellorará cando se arranxe a conexión coa Coruña, “con ese bypass en Betanzos” e lembrou que Lugo será un paso importante para o transporte de mercadorías “pero para o que é necesario acometer infraestruturas e aumentar as frecuencias”, neste caso con especial incapié en Ourense.

OUTRAS MEDIDAS EN MOBILIDADE

O titular de Presidencia tamén lembrou outras liñas de apoio da Xunta, como as axudas a empresas e profesionais do transporte para renovar frotas de viaxeiros e mercadorías, así como subvencións específicas ao sector do taxi para adquisición de vehículos, seguros ou contratación dun segundo condutor.

“En paralelo, os usuarios do transporte público autonómico gozan de descontos cofinanciados co Estado e de vantaxes a través da Tarxeta de Mobilidade de Galicia, ademais da Xente Nova e a +65, que permiten a menores de 21 anos e a maiores de 65 realizar ata 60 viaxes gratuítas ao mes”, dixo.

“Todas estas medidas, xunto co investimento en infraestruturas como a intermodal de Lugo, os aparcadoiros disuasorios ou as sendas peonís e ciclistas, confirman a aposta da Xunta por unha mobilidade máis moderna, eficiente e sustentable”, concluíu Calvo.

MELLORAS EN PAIRAS DE AUTOBÚS

Antes de visitar a estación, Calvo comprobou as actuacións que se executan dentro do programa de mellora de accesibilidade e conectividade das paradas de autobús na rede autonómica, cofinanciado con fondos europeos Next Generation e Feder 2021-2027. O plan, dotado con 35,5 millóns de euros, permitirá actuar en máis de mil puntos de Galicia.

En Lugo, a actuación céntrase en 29 paradas situadas nos accesos polo norte da cidade, entre elas a de Carqueixo. En total, na provincia melloráronse 49 puntos, cun investimento superior a 2 millóns de euros. Os traballos inclúen melloras en apeadeiros, accesibilidade peonil, sinalización, servizos e a instalación de novas marquesiñas.

ÚLTIMAS

Melendi, Carolina Durante e The Rapants, pratos fortes para pechar o 7º Caudal Fest

Este pasado venres, primeiro día do Caudal Fest, con case o 100% das entradas...

Autorizado un novo parque eólico entre Castroverde, Castro de Rei e Pol

A Xunta concedeu a autorización ambiental ao parque eólico Batifol, situado entre os municipios lucenses...

A Deputación investirá medio millón de euros en vías e servizos en Samos e Navia de Suarna

A Deputación de Lugo aprobou este venres en Xunta de Goberno dous convenios de...

O PP de Lugo critica a “precariedade” do servizo municipal de bombeiros

O Partido Popular de Lugo advertiu da falta de bocas de incendio no polígono...