O Consello de Ministros autorizou este martes ao Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana (Mitma) a licitar o contrato de obras de execución do proxecto construtivo para a mellora das instalacións de sinalización e telecomunicacións do tramo Monforte de Lemos-Lugo, cun valor estimado de 35.879.352,80 euros (IVE/IVE non incluído).
Segundo informou o Ministerio, este proxecto enmárcase nas actuacións promovidas por Adif para a mellora da conexión ferroviaria entre Ourense, Monforte de Lemos e Lugo, co obxectivo de incrementar a súa fiabilidade e competitividade.
A actuación consiste na mellora das instalacións de sinalización e telecomunicacións ao longo do tramo de 71 quilómetros de lonxitude en vía única. As melloras, conforme apuntou o Mitma, permitirán incrementar a dispoñibilidade da liña e mellorar a súa fiabilidade.
Así mesmo, apuntou que estes traballos de mellora do tramo en servizo Ourense-Monforte de Lemos-Lugo, nas que se enmarca esta licitación, teñen como obxectivo cumprir os compromisos de Adif coa mellora das condicións de explotación comercial do traxecto, en parámetros tales como a fiabilidade, o confort e os tempos de viaxe.
MELLORAS
Entre as principais actuacións previstas atópanse a adaptación da infraestrutura ás novas condicións de explotación, o cambio de electrificación de 3 kV a 25 kV no tramo Ourense-Monforte de Lemos e a electrificación a 25 kV do Monforte de Lemos-Lugo, non electrificado na actualidade.
O Ministerio apuntou que actualmente se están realizando os trámites necesarios para iniciar a contratación da electrificación do tramo Monforte de Lemos-Lugo, que constitúe unha dos principais investimentos planificados para o corredor.
Ademais, xa se atopa en servizo desde abril de 2018 a variante da Pobra de San Xiao, entre Monforte de Lemos e Lugo. Entre os principais beneficios deste novo trazado, duns 7 quilómetros de lonxitude, destaca a supresión dos 14 pasos a nivel do anterior trazado, co consecuente aumento da seguridade ferroviaria, viaria e peonil, así como o incremento da velocidade de paso dos trens ata o 160 km/ h.