InicioLugo e contornaLugoO Concello de Lugo optará a 20 millóns de fondos europeos para...

O Concello de Lugo optará a 20 millóns de fondos europeos para reformar o norte da cidade

Entre as actuacións previstas destaca a ampliación da zona peonil, a creación de espazos arboledos e de zonas cubertas e descubertas para "a socialización"

PUBLICADA O

- Advertisement -

O Concello de Lugo presentou un plan de reestruturación da zona norte da cidade, co que concorrerá a fondos europeos destinados a grandes cidades a través da Estratexia EDIL.

Segundo explicou en rolda de prensa a alcaldesa luguesa, Paula Alvarellos, Lugo opta a un total de 20 millóns de euros para desenvolver a zona da Avenida da Coruña, por unha banda, e da Intermodal, pola outra, ambas as actuacións baixo o distintivo de Novo Norte e nun prazo de execución que se prolongaría ata 2029.

Acompañada polo edil de Dinamización Ecónomica, Mauricio Repetto, e da xefa de servizo desta área, Isabel Villamor; a rexedora explicou o proxecto, que contempla actuacións en infraestruturas, sociais, económicas, ambientais e turísticas, “atendendo ás suxestións cidadás recollidas como conclusión do proceso participativo que abrimos hai varios meses”.

“O obxectivo deste PAI responde a unha única meta final: rexenerar o espazo urbano comprendido a ambas as marxes da avenida da Coruña, e que afecta a unha área onde residen máis de 25.000 lucenses, e facelo ademais desde unha perspectiva tanto social como económica, e sempre baixo criterios de sustentabilidade urbana. Para iso apostamos por transformar a arteria principal da zona norte nun gran bulevar verde coa creación dunha senda de preferencia peonil que conecte este eixo vertebrador co Centro histórico e o resto da cidade”, sinalou a alcaldesa.

Nun principio esta actuación está acoutada entre San Fernando e o parque de Frigsa, pero non se descarta seguir ampliando a zona a medida que se vaian executando os distintos proxectos.

Esta modificación da zona implica tamén unha profunda reordenación do tráfico e dos aparcadoiros que aínda non teñen claro como se vai a facer, pero que se centrarán no Plan de Mobilidade co que contan.

Entre as actuacións previstas neste capítulo destaca a ampliación da zona peonil, a creación de espazos arboledos e de zonas cubertas e descubertas para “a socialización”. Inclúen tamén unha importante senda verde que conecta a avenida co barrio da Milagrosa a través dun itinerario que percorre parte de camiño Real e a rúa Tino Grandío.

Para esta actuación destinaranse uns 8 millóns de euros, nos que se incluirá unha batería de melloras, entre elas unha aposta por incorporar sensores de control de prazas de aparcadoiro e cámaras de identificación de matrículas para o control de tránsito, a habilitación de pasos peonís intelixentes e sensores de detección de viandantes que axuden a regular o novo sistema de tráfico e instalaríanse sinais lumínicas para aumentar a seguridade viaria.

Ademais, proxéctase introducir un sistema de aluguer de bicicletas eléctricas para fomentar o transporte alternativo. “Isto vainos a permitir, por unha banda, conectar a zona norte co Centro histórico e outras zonas da cidade de forma eficaz, sustentable e respectuosa co noso medio ambiente e a nosa veciñanza”, apuntou Alvarellos.

Unha das estrelas deste proxecto será a creación dun tren eléctrico de batería de litio de dous vagóns e con capacidade para uns 56 pasaxeiros, que se encargará de impulsar o turismo e o comercio na zona. Para iso, sinalizarase unha ruta turística que divulgará o patrimonio arquitectónico da zona norte, centrada especialmente en diferentes edificios históricos da parte máis próxima á Muralla.

A tecnoloxía é un dos requisitos principais neste proxecto, polo que está previsto dotar estes barrios de bancos intelixentes con cargadores para dispositivos móbiles e con conexión a Internet pública, mupis dixitais que facilitarán información de servizos de interese para a cidadanía e un sistema de sinalización que permita identificar, servizos, parques e zonas de descanso.

En canto ás infraestruturas, a outra zona de actuación será a contorna da Intermodal, onde o principal obxectivo é “unha intervención importante no espazo urbano que proporcione unha clara mellora da accesibilidade”, dixo Alvarellos.

Así, a intención é a instalación dun sistema mecanizado que desde a praza Conde Fontao ata Miguel de Cervantes facilite o tránsito cara ao resto da trama urbana. Aínda non ten claro que sistema sería o máis apropiado, pero estúdanse diversas opcións, como escaleiras ou costas mecánicas e un ascensor. Para esta solución destinaranse uns 5,2 millóns de euros.

ÚLTIMAS

O ferido dun tiro en Lugo acaba detido por tenencia de armas e confírmase que se disparou a si mesmo por accidente

O home que resultou ferido o pasado fin de semana no Barrio de Feijoo...

A Xunta adxudica melloras na LU-113 e LU-530 por máis de 3,2 millóns de euros

A Conselleira de Vivenda e Planificación de Infraestruturas adxudicou por máis de 3.240.000 euros...

Un home resulta ferido por disparo no barrio de Feijoo

Un home resultou ferido por arma de fogo na noite deste venres no barrio...

O PP denuncia que Puente “dá por descartadas” as variantes e a lanzadeira ferroviaria entre Lugo e Ourense

O PP de Lugo denunciou que o ministro de Transportes e Mobilidade Sustentable, Óscar Puente, dá...