A Deputación de Lugo completará o ‘Plan de Estradas’ que estreou no principio do ano cunha segunda fase, que implicará melloras nun total de 120 quilómetros máis de vías provinciais, que corresponden a 16 proxectos en 20 concellos da provincia, cun importe total de 3,5 millóns de euros.
Así o anunciou o presidente do ente provincial, José Tomé, que con esta segunda e última fase para o ano 2025 destinaranse a “mellorar a mobilidade dos lucenses durante todo o ano” un total de 27 millóns de euros para acondicionar 400 quilómetros de vías por todo o territorio lucense.
Tamén explicou o presidente que o 65% das obras da primeira fase do plan, que corresponden a 80 proxectos que teñen un orzamento de 12 millóns de euros, están xa en proceso ou en execución para completar os 280 quilómetros previstos.
Puxo o exemplo das actuacións que está a acometer a Deputación na avenida Infanta Elena na capital ou no Cinto Comarcal, á altura do Corgo. A iso súmanse os 12 millóns restantes, que se destinan a rozas e conservación de estradas en todos os concellos.
“Temos un compromiso moi importante coa mobilidade. Non son palabras, son feitos”, engadiu o mandatario provincial, quen tamén lembrou que a Deputación de Lugo conta coa rede de estradas provinciais máis extensa de toda España, uns 4.217 quilómetros de lonxitude e “tres veces maior que a que a Xunta de Galicia ten na provincia de Lugo”.
Sinalou que, desde que chegou á Presidencia da Deputación, en 2019, o incremento do investimento en mobilidade foi de máis do 42%, pasando dos 19,4 millóns de euros daquel momento, aos 27 millóns deste ano.
Tal e como o fixo para o primeiro paquete de proxectos, Tomei destacou o labor que realizan a área de Vías e Obras da Deputación para a análise e o diagnóstico das prioridades: “Así establecemos novamente unha folla de ruta sobre as actuacións máis necesarias nas estradas provinciais que non ten que ver con interéselos partidistas nin persoais que si motivan a outras Administracións”.
Neste punto, destacou que dos 20 concellos nos que se vai a intervir, dez están gobernados polo PP e que no primeiro paquete esa porcentaxe era maior, do 65%.
Repartido por zonas, na Mariña, mellorarán seis estradas de Lourenzá, Mondoñedo, Riotorto, Trabada e O Vicedo. Neste último municipio a institución provincial actuará na LU-P-6401 e na LU-P-6402, que conectan entre si e que comunican este municipio con varias parroquias no límite coa Coruña.
As comunicacións da Montaña mellorarán con catro novas actuacións da Deputación nas estradas provinciais ao seu paso polos concellos de Ribeira de Piquín, Pedrafita do Cebreiro, Navia de Suarna ou Castroverde. En Pedrafita, o presidente anunciou que a institución investirá preto de 400.000 euros nun novo tramo da LU-P-1301 que conecta con Seoane do Courel polas parroquias de Hospital e Vilela. “Trátase dunha vía vital para as comunicacións da Montaña e na que levamos investido máis de 1 millón de euros para o seu ensanche, drenaxe e mellora do firme en diferentes tramos”.
Tamén en Terra Chá a Deputación mellorará estradas en Guitiriz e Castro de Rei. Neste último acondicionará a LU-P-1107, que é a vía que conecta con Rábade desde a autonómica LU-115 á N-V e que dá servizo a recursos importantes para a provincia como a Casa dás Insuas.
Tamén continuarán mellorando o coñecido como Cinto Comarcal, unha vía moi extensa, con 131 quilómetros de lonxitude. Xa no paquete anterior reserváronse cinco proxectos no Corgo, Castro de Rei, Castroverde e Begonte, e nesta ocasión investirá outros 150.000 euros para mellorar outro quilómetro e medio.
Na Ribeira Sacra a Deputación acondicionará con cargo a este segundo paquete do plan de mellora das estradas, vías ao seu paso pola Pobra do Brollón e Sober. Puxo o presidente como exemplo a LU-P-5903, “melloraremos máis de seis quilómetros da estrada que une Sober e Doade, unha vía importante para a comarca e para toda a provincia que dá servizo a veciños, turistas e adegas”.
Avanzou o presidente que neste segundo paquete xa están licitadas as obras da LU-P-4702, que conecta nesta zona Vilachá de Salvador coa Estación da Pobra do Brollón; e a LU-P-0301, de Antas de Ulla ao límite provincial.
“Seguimos traballando, con eficiencia e compromiso, lonxe do ruído que fan outros, porque entendemos que é a mellor maneira para ser útiles aos concellos, ao tecido económico e aos veciños e veciñas da nosa provincia”, concluíu Tomé.