Adif propuxo clausurar o paso a nivel de Recimil, Lugo, onde se produciu o sinistro no que faleceron dous mozos o pasado mes de xullo, ata a súa supresión definitiva.
Así o explicou, este luns, en dúas reunións co Concello de Lugo e as plataformas de veciños, xunto á subdelegación do Goberno.
Desta forma, nun comunicado explicou que, mentres tanto para darlle servizo ao tránsito de vehículos executaría un camiño que, con carácter provisional, conectaría de forma paralela co paso inferior situado a 300 metros, máis ao norte.
Ademais, explicou que a compañía “segue traballando” na supresión definitiva do paso a nivel que se prevé licitar no mes de decembro deste ano, co obxectivo de concluír as obras en xuño de 2025.
A continuación, detallou que este proxecto contempla “unha solución sen restricións futuras para o tráfico” en base á construción dun novo paso inferior, lixeiramente cara ao sur, de altura libre de cinco metros e a realización de camiños de ligazón co viario actual e outros de acceso ao novo paso, que garantan a mobilidade e permeabilidade da zona.
Esta actuación, forma parte do plan de supresión de 14 pasos a nivel no municipio de Lugo, dos cales oito están en execución e seis, entre eles o de Recimil, teñen o proxecto aprobado e licitaranos “antes de que finalice o ano”.
CAMIÑO PROVISIONAL
O peche anticipado do paso a nivel levaría a construción, por parte do Adif, dun camiño provisional paralelo á vía pola súa marxe dereita, que conectaría o paso a nivel cun inferior a 300 metros ao norte.
Esta solución requiriría da disposición de terreos, de titularidade privada, nuns 100 metros, que é a lonxitude estimada onde a parcela non é propiedade do xestor ferroviario.
Ante isto, un membro da asociación de veciños de Recimil, preguntado por Europa Press, confirmou que esta mesma tarde reuniranse cos propietarios deses terreos para que os cedan de forma provisional.
Así as cousas, Adif estimou que a realización deste camiño provisional podería concluír nun tres meses unha vez que teña a dispoñibilidade do chan.
Esta proposta expúxoa como alternativa a outra que pasaba polo peche anticipado do paso a nivel de Recimil co desvío do tráfico rodado por itinerarios alternativos durante 20 meses, asumindo melloras puntuais nos camiños de ligazón.
“MÁXIMA BREVIDADE”
O veciño de Recimil explicou que Adif comprometeuse que unha vez eses terreos, de aceptar os propietarios, cédanse “á maxima brevidade posible” enviar as máquinas para facer ese camiño e suprimir o paso.
Con todo, a idea da empresa era “clausurar o paso mañá mesmo” e proceder ás obras, pero “non se pode pechar” ata que non se faga o camiño alternativo xa que dentro de 20 días “hai moito tránsito por aí” xa que é a recollida do millo e “hai que pasar moitas veces”.
Así as cousas, se os veciños están de acordo en ceder os terreos o luns “quedaron para asinar ese documento” que unha vez con rubrícaa o Adif “comprometeuse” a mandar as máquinas.
SOLUCIÓN “MÁIS EFICAZ”
Pola súa banda, no comunicado, Adif indicou que estudou as diferentes propostas para a incorporación de “un maior grao de seguridade” no paso a nivel.
A análise concluíu con que a proposta presentada, clausura e construción dun camiño provisional paralelo á vía mentres non hai unha supresión definitiva, é “a máis eficaz” desde o punto de vista técnico e temporal.
Así, a dotación de protección automática para o paso, incluída a solución semafórica, que solicitaron os veciños, levaría prazos de redacción de proxecto, licitación e execución de 23 meses, que levarían a súa finalización a xullo de 2025.