Adif recibiu ata 20 ofertas de compañías que están dispostas a construír a nova estación de tren de Lugo, que suporá un investimento de 26 millóns de euros co obxectivo de responder o aumento do tráfico ferroviario e de viaxeiros na cidade, derivados da renovación da liña que conecta Ourense co corredor de alta velocidade.
Desta maneira, Adif avanza na posta en marcha desta estación ao abrir este venres as ofertas recibidas, das cales 13 foron presentadas por empresas de forma individual e o sete restantes a través de unións temporais de empresas (UTE).
Ferrovial, FCC ou Sacyr son algunhas das compañías que se propuxeron para construír a estación en solitario, do mesmo xeito que Copasa ou Ortiz Construcións e Proxectos, entre outras. Entre a UTE atópanse Acciona e Civis Global ou Dragados e Tecsa Empresa Construtora.
“A partir de agora, Adif analizará todas as ofertas en función dos criterios establecidos nos pregos do contrato para determinar a súa adxudicación”, indicou o operador.
O proxecto, cuxa execución será compatible co servizo ferroviario, inclúe a construción dun novo edificio de viaxeiros, cun novo paso inferior que conectará as plataformas. Esta infraestrutura integrarase na praza que dará acceso tanto a esta estación como á de autobuses.
A actuación forma parte dos acordos alcanzados no convenio de colaboración asinado en marzo por parte de Adif, a Xunta de Galicia e o Concello de Lugo para o desenvolvemento da nova área de transporte intermodal de Lugo e a súa contorna urbana.
OURENSE-LUGO
Por outra banda, Adif ampliou as actuacións na liña entre Ourense-Monforte de Lemos-Lugo para equiparala aos corredores europeos. O obxectivo é adecuar a infraestrutura para o novo sistema de electrificación, que permitirá conectar a cidade de Lugo á rede de alta velocidade.
Xunto a actuacións sobre a infraestrutura, a vía, os sistemas de sinalización e telecomunicacións e as estacións, Adif realiza a electrificación do tramo Ourense-Monforte a 25 quilowatts. Cun investimento superior a 24,3 millóns de euros, a adecuación da infraestrutura permitirá conectar a cidade de Lugo á rede de alta velocidade.
O feito de que o traxecto Ourense-Monforte estea incorporado no Corredor Atlántico da Rede Transeuropea de Transportes levou a Adif a ampliar o alcance das obras, co fin de incrementar a competitividade da liña no menor prazo posible e evitar unha interrupción da circulación no futuro.
Por iso, ampliaranse os gálibos en túneles e pasos superiores para equiparalos aos corredores europeos. A ampliación do alcance non compromete a finalización do proxecto de renovación integral, pero levan a suspensión da circulación ata o último trimestre de 2023.