InicioEconomíaO insostible cemiterio de vehículos de Lugo

O insostible cemiterio de vehículos de Lugo

O depósito municipal está ateigado con 150 vehículos – Cada ano unha cantidade similar chega aos desguaces – O servizo de grúa atópase en situación irregular

PUBLICADA O

- Advertisement -

A semana pasada, a xunta de goberno de Lugo aprobou o procedemento de licitación da subasta de 56 vehículos abandonados. O lote, cun prezo mínimo de venda de 6.720 euros, é un máis dos que desfilaron nos últimos anos dende o depósito municipal cara o desguace. As instalacións están ateigadas, ata o punto de que conviven no mesmo espazo os vehículos retirados por infraccións e os que quedaron á súa sorte nas rúas lucenses. Hai 150 coches, furgonetas e camións. Apenas entran máis.

Aínda que resulte sorprendente, esta é a situación habitual no depósito municipal. Son demasiadas as ocasións en que os propietarios renuncian a recoller os vehículos para non ter que pagar a estancia nas instalacións, as multas e os desperfectos. Canto máis tempo pasan nesta nave do polígono de O Ceao, menor é a posibilidade de que o dono pague as taxas e poida retiralo. Esta dinámica obriga ao Concello a desfacerse do material por unha fracción mísera do seu valor orixinal. Agora serán 50, pero os outros 100 agardan o mesmo destino.

Interior do depósito municipal de vehículos de Lugo | OB
A parte posterior do depósito municipal de vehículos a vista satélite | Google

Un servizo de retirada moi cuestionado

As grúas son operadas por Cechalva, filial de Vendex, que obtivo o contrato en 2005. Coma recoñeceron no executivo local, era un contrato sobredimensionado, a pesar do cal foi prorrogado en 2015. A medida tivo a súa polémica, pois a empresa está no sumario da Operación Pokémon por supostos sobornos a políticos no proceso de contratación. Para entón xa existía un acordo para a remunicipalización do servizo, un proceso que segundo a alcaldesa Lara Méndez levaría tempo.

O contato expirou en 2016 e polo tanto as dotacións son municipais. Coa obxección do interventor, o goberno socialista segue a pagar á empresa polo servizo de retirada, malia que o mantemento do material e das instalacións corresponde ao Concello. Segundo a fórmula actual, Cechalva percibe case medio millón de euros anuais, pois é a corporación quen asume o déficit do servizo. Noutras palabras, é un contrato demasiado grande para o número de vehículos que son recollidos en Lugo, unha media de 2,5 diarios.

Dende que expirou a licitación, o servizo leva dous anos nun limbo administrativo, e sen solución á vista. A oposición insiste en que o contrato é excesivo, como demostra o escaso quilometraxe da plataforma especial para a retirada de automóbiles. Con todo, o municipio conta cos medios de transporte e almacenaxe –que Lugonovo pide trasladar ao vello matadoiro ou aos terreos que limitan co edificio da Policía Local–, polo que instan a formalizar un novo contrato que poida dotalos de persoal propio.

ÚLTIMAS

Ferida unha muller por arma branca nunha liorta entre catro persoas

Unha muller resultou ferida ao ser alcanzada por unha arma branca durante unha liorta...

Accidente de tráfico en Chantada: bombeiros liberan ao condutor atrapado

Os bombeiros liberaron empregando material de excarceración ao condutor dun vehículo que sufriu un...

Ángeles Vázquez ve igual de importante o expediente de Altri como o de ampliar unha granxa

A conselleira de Medio Ambiente, Anxos Vázquez, asegura que é "igual de importante" para...

Alfonso Rueda e Ana Pontón coinciden no San Froilán

O presidente da Xunta e líder do PPdeG, Alfonso Rueda, e a portavoz nacional do BNG, Ana Pontón,...