InicioEconomíaQue impacto ten o Camiño nas localidades polas que pasa?

Que impacto ten o Camiño nas localidades polas que pasa?

O impacto é desigual nos distintos municipios, xa que, por exemplo, representaba en 2014 case o 22% do PIB de Triacastela, mentres que en Pedrafita, Portomarín e O Pino supera o 10%.

PUBLICADA O

- Advertisement -

Un euro gastado por un peregrino na súa ruta a Santiago multiplícase por máis de dous en comparación co impacto que xera na economía galega un turista convencional. Así o determina un estudo elaborado por Turismo de Galicia que cifra no 2,3 por cento o peso do Camiño no gasto turístico no país, aínda que o traslado á economía galega é “moito maior” en termos cualitativos.

“Polas características do gasto que realizan os peregrinos, cada euro ten un impacto maior na economía. Isto é así principalmente porque non usan medios de transporte e centran o seu gasto en restauración e aloxamento, que son negocios que teñen máis arrastre sobre outros sectores da economía”, sinalou en declaracións a Europa Press o xefe da área de Estudos e Investigación de Turismo de Galicia, Jaime Leirós.

Esta é unha das principais conclusións do estudo publicado en 2017 que aborda o impacto socioeconómico da Ruta Xacobea e do que se extraen afirmacións como que o gasto en comida e bebida leva o 61% do gasto do peregrino, apartados aos que o turista convencional destina o 26% do seu orzamento.

Segundo este documento, cada euro do peregrino xera ata un 18% máis de emprego en Galicia e un 11% máis de riqueza en comparación co turista regular. Estes últimos desembolsan case unha cuarta parte do seu orzamento ao transporte, un gasto “con baixo efecto multiplicador” a escala local.

Así, a media diaria de gasto de cada peregrino oscila entre os 40 e os 70 euros, aínda que todo depende da maneira en que se queira vivir unha experiencia que se adapta como poucas ás posibilidades económicas do viaxeiro.

DO ‘LOW COST’ Ao ALTO ‘STANDING’

As posibilidades de aloxamento nas rutas a Santiago son variadas grazas ao crecemento exponencial que experimentaron este tipo de negocios durante as últimas décadas, fundamentalmente no Camiño Francés. Do clásico albergue de liteiras por uns 10 euros a estancia a opcións de maior confort de entre 30 e 70 euros como hostais e hoteis con habitacións individuais, chegando aos Paradores onde aloxarse por uns 300 euros a noite.

O estudo do 2017, desde o que se bateron cifras marca de peregrinos case ano tras ano, establece que o maior volume de pernoctacións dáse nos albergues privados con preto de 700.000 noites, case o dobre que nos hoteis (390.000) e un cinco veces máis que nos albergues públicos (157.000).

Todo iso en función da tempada na que se elixa viaxar, un dos factores que determinan o desembolso total do Camiño. Outro destes condicionantes é a duración da ruta, xa que, segundo constataron os expertos de Turismo de Galicia, a menor duración da viaxe, maior é o gasto medio diario do peregrino.

“A duración da viaxe condiciona o gasto medio diario. É coma se houbese un orzamento máis ou menos fixo e en función de cuantos días teñas para facer o Camiño, axústalo”, resaltou Jaime Leirós.

SEIS TIPOLOXÍAS DE PEREGRINOS

No seu estudo, Turismo de Galicia identifica seis tipoloxías diferentes de peregrino, cada unha cunhas características que inflúen na súa forma de vivir o Camiño e, por conseguinte, canto se gastan na experiencia.

A clasifiación analiza o comportamento dos camiñantes en función de como viven a experiencia desde factores como a idade, motivación, gasto ou procedencia. Mesmo se detén na consideración que o propio camiñante ten de si mesmo, xa que algúns non ven como peregrinos, senón como simples viaxeiros.

Así, cada perfil de viaxeiro inclínase preferente por un tipo de aloxamento. Por exemplo, aqueles considerados como ‘expertos’ –de procedencia nacional, entre 40 e 50 anos e cun espírito crítico sobre o que se atopan no Camiño– case sempre recorre a albergues públicos, mentres que o ‘lúdico’ –multinacional, percorridos curtos e motivación de lecer– nunca vai a este tipo de establecementos e inclínase por hoteis e pensións.

ALOXAMENTO, COMIDA… E EXTRAS

Paralelo á popularización da Ruta Xacobea foise conformando un sector económico vinculado a prestar servizos aos peregrinos máis aló de darlles acubillo polas noites e alimentalos. Un destes negocios son as axencias que se encargan de ofertar packs vacacionais para aqueles que queiran despreocuparse das reservas.

IMPACTO NAS LOCALIDADES DO CAMIÑO

Así as cousas, o estudo económico da axencia dependente da Xunta determina que o Camiño serviu de aliciente económico para o desenvolvemento económico das localidades polas que transcorren as distintas rutas.

“A conclusión é clarísima. Hai un impacto positivo nestes municipios en emprego, fixación de poboación e un gran número de variables”, asegura o responsable de estudos económicos de Turismo de Galicia.

Con todo, o impacto é desigual nos distintos municipios, xa que, por exemplo, representaba en 2014 case o 22% do PIB de Triacastela, mentres que en Pedrafita, Portomarín e O Pino supera o 10%. Ser ou non final de etapa é, para as localidades, un factor diferencial á hora de sacar proveito económico do Camiño.

Please wait while you are redirected...or Click Here if you do not want to wait.

ÚLTIMAS

Obradoiros de coiro, cerámica e teares para celebrar os ‘Días Europeos da Artesanía’

A Vicepresidencia da Deputación de Lugo, a través da área de Artesanía, súmase á...

Coñecemos á ‘Galiartesá’, Pepa Lombao, oleira de Bonxe

O Galicia Confidencial presenta a serie 'Galiartesáns e galiartesas' coa que procura visibilizar diferentes oficios artesáns...

O Concello de Lugo defende que os recursos empregados no Ceao foron “suficientes”

A concelleira de Cohesión Social de Lugo, Ana González Abelleira, saíu ao paso das...

Bombeiros dá por extinguido o incendio no polígono de O Ceao e a Policía Científica inicia a súa investigación

Bombeiros de Lugo deu por extinguido este mércores o incendio que calcinou na xornada...