InicioEconomíaLara Méndez: “Se non aproveitamos o momento, Lugo pode perder unha oportunidade...

Lara Méndez: “Se non aproveitamos o momento, Lugo pode perder unha oportunidade única que non terá en anos”

Lara Méndez é a alcaldesa de Lugo ademais de vicepresidenta do Eixo Atlántico. Está plenamente convencida da necesidade de infraestruturas modernas que conecten Galicia e o Noroeste con Europa e o resto do Estado. Considera a oportunidade dos fondos europeos como única, un momento que non se debe desaproveitar, porque as consecuencias serían un illamento do que se tardaría moito tempo en saír.

PUBLICADA O

- Advertisement -

-Logo da reunión entre o Eixo Atlántico, Xunta, FEGAMP e CES, ve posible intensificar os traballos para investir no noroeste?
Un dos obxectivos desa reunión era buscar esas sinerxías, esa unidade, para defender as infraestruturas do Atlántico, e máis concretamente de Galicia e Portugal que me afecta máis como Eixo Atlántico. Sobre esas infraestruturas direi que levamos anos reinvindicándoas porque existe unha realidade, termos un déficit de investimentos en ferrocarril e infraestruturas viarias tamén. Mais o principal son as comunicacións ferroviarias, das que temos un gran déficit tanto dentro da nosa comunidade como das nosas cidades e do Norte de Portugal. Todo isto é o que reivindicamos mesmo desde cando eu xa formaba parte do Eixo como vicepresidenta da Deputación.

-Cambiou algo desde aqueles primeiros anos?
As necesidades daquel momento eran as mesmas. Que temos agora? Pois temos a oportunidade de poder aproveitar eses fondos europeos para viarios puntos como a conexión Coruña, Lugo, Monforte. Agora mesmo non é posible, porque para modificar ou ampliar o documento tería que ser a partir do ano 2023.

-Como se perfilaría o investimento deses fondos europeos?
Buscamos algo similar ao que fan no corredor do Mediterráneo. Non queremos ir en detrimento de ningunha outra infraestrutura. No Mediterráneo existe un lobby con administracións e un importante tecido empresarial, porque son os grandes beneficiarios das infraestruturas e do tecido social. Todo isto é o que nós buscamos desde o Eixo, por exemplo co CES e a súa implicación, é dicir, abrirnos para que se sumen as diferentes administracións e a FEGAMP, para que se unan concellos que non están no Eixo, mais si necesitan destas infraestruturas. O resultado sería unha suma de intereses comúns que temos para Galicia.

O principal son as comunicacións ferroviarias, das que temos un gran déficit tanto dentro da nosa comunidade como das nosas cidades

-Trasladáronlle ao Goberno central todas estas previsións e necesidades para a zona atlántica?
O Goberno central trasladounos a folla de ruta que teñen prevista nos orzamentos. Esa folla de ruta afecta tamén á electrificación de Ourense e Lugo, onde o investimento será unha forte aposta por unhas comunicacións e outros elementos que consideramos deberan estar feitas hai moito tempo. Falamos de modernizar unhas comunicacións por onde poidan circular trens de alta velocidade. Se isto non se fai, quedaremos á marxe. As propias intermodais das sete grandes cidades aínda están en proxecto. Isto demostra un déficit en vías de comunicación. Non obstante, o Goberno central aposta decididamente pola modernización das vías e polas intermodais.

-Fixeron un cálculo sobre a canditade de viaxeiros e mercadorías que poden pasar pola futura intermodal de Lugo?
Agora mesmo as cifras son baixas con respecto ás que todos desexariamos. Estamos nese círculo vicioso de se non hai pasaxeiros é porque non hai servizos e viceversa. Necesitamos servizos competitivos, porque ao final falamos de comunicarnos coa Meseta e coa capital do Estado, falamos de tempos para cuestións laborais e de actos ou eventos. Por tanto, canto menos tempo mellor, mais se falamos de cinco minutos arriba ou abaixo nun traxecto de catro horas, non é o asunto. O importante é ter esas comunicacións e garantir que sexan esas catro horas. E isto nas dúas vertentes, pasaxeiros e mercadorías.

O Goberno central aposta decididamente pola modernización das vías e polas intermodais.

-Todo este movemento de persoas e obxectos, como cre que pode modificar a fisonomía da cidade de Lugo?
Creo que se non aproveitamos agora o momento, Lugo perderá unha oportunidade única, e o máis doloroso, ao mellor non volve ter esta oportunidade en moitísimos anos, se a volve a ter. Por que? Porque se quedamos fóra económica e socialmente, cando ademais hai fondos, se xa hai infraestruturas creadas e nós non a temos, evidentemente despois terá un custe máis alto e será será máis complicado recoller investimentos tanto para Lugo como para o noroeste. Non podemos deixar illada unha zona tan ampla, iso sería a ruína de todo ese territorio. Iso obrigaría a moita xente que quería facer a súa vida en Lugo, abandone o lugar por falta de estímulo e de crear oportunidades. Todo isto, sen ir en detrimento doutras áreas.

-Ten noticias sobre as conversas entre Xunta e Adif polas zonas comúns da intermodal de Lugo?
Teño noticias das conversas que temos desde o Concello con Adif que é o que me compete. Sobre as conversas da Xunta, o goberno galego designará os seus interlocutores e serán eles quen falen sobre ese punto.

ÚLTIMAS

“Sempre en Galiza. 1944-2024”, inaugurada no Museo Provincial de Lugo

A mostra, comisariada por Henrique Monteagudo e coordinada por Xesús Domínguez Dono, plásmase en...

Senadores do PP provincial piden explicacións sobre a rehabilitación da A-6

Os senadores do PP lucense rexistraron este venres unha pregunta na Cámara Alta dirixida ao Goberno...

A Deputación de Lugo presentará en Fitur a campaña ‘Provincia de Lugo. Mergúllate na maxia das súas augas’

A Deputación de Lugo presentará a súa nova campaña de turismo, 'Provincia de Lugo. Mergúllate na...

Os senadores do PP por Lugo defenden as 159 iniciativas presentadas en 2024, co sector rural ou Alcoa no foco

Os senadores do Partido Popular pola provincia de Lugo José Manuel Barreiro, José Manuel...