O presidente da Xunta, Alfonso Rueda, informou este xoves da autorización do convenio de colaboración entre o Goberno galego, o Concello de Lugo e Adif para desenvolver a nova área de transporte intermodal da cidade. O proxecto suporá un investimento global de máis de 49,2 millóns de euros.
“Esperamos que as infraestruturas veñan acompañadas dunha modernización nas conexións ferroviarias con Lugo. Non tería sentido construír unha área intermodal e manter os servizos de tren no estado actual”, advertiu o presidente galego, na comparecencia posterior ao Consello da Xunta.
A firma deste acordo entre as tres administracións está prevista para os primeiros meses de 2023, despois de ser autorizada este xoves na última reunión do ano do Executivo autonómico.
Tras a posta en servizo das intermodais de Ourense, Santiago e Vigo, xa ultimada a de Pontevedra e os avances na intermodal da Coruña, Rueda definiu a decisión como “un paso máis para que todos lucenses” poidan gozar tamén dunha estación intermodal.
NOVA ESTACIÓN DE AUTOBUSES
O Goberno galego tamén acordou iniciar a tramitación urbanística da nova estación de autobuses e do aparcadoiro da intermodal que tamén executará a Xunta, e que suporá un investimento autonómico de 13,6 millóns.
Estas intervencións tramitaranse segundo o establecido na Lei de medidas en materia de proxectos públicos de urxencia ou de excepcional interese, que permitirá acurtar os prazos do procedemento.
O presidente da Xunta explicou que o Goberno galego vaise a encargar da “construción e financiamento íntegro” da nova estación de autobuses”, para o que xa conta co proxecto redactado e un investimento previsto de 9 millóns.
A terminal terá unha superficie de 550 m2 e distribuirase en dous pisos. O proxecto inclúe 23 dársenas que se disporán ordenadas longitudinalmente ao longo dunha plataforma que permite optimizar os percorridos dos viaxeiros que accederán desde a terminal.
“CHEGA TARDE”
Este mesmo xoves a alcaldesa de Lugo, a socialista Lara Méndez, celebrou que este proxecto entre na axenda “política” do Executivo autonómico e remarcou que é “imprescindible para o futuro de Lugo”; pero se que queixou de que “chega tarde”.
“Se o PP no ano 2012 non paralizase a adxudicación que estaba en vigor, xa estariamos a aproveitar esa infraestrutura que agora chega tarde. Agora a tres bandas (Concello, Xunta e Goberno) pode ser unha realidade”, resolveu.
PONTE INTERNACIONAL E OUTROS ACORDOS
Noutra orde de asuntos, este xoves recibiu luz verde o decreto polo que se aproba o cambio de titularidade a favor da Xunta Rúa do Miño, que une a estrada autonómica PO-510 coa ponte internacional entre Salvaterra de Miño e Monção, xa en Portugal.
O Consello da Xunta tamén deu visto e prace ao convenio co Concello do Porriño (Pontevedra) para levar a cabo obras de humanización no antigo Campo dá Feira.
Así mesmo, autorizou a contratación da ampliación da estación potabilizadora da marxe dereita da Ría de Arousa, en Padrón (A Coruña), cun investimento de case 9 millóns de euros. E aprobou a colaboración co Concello de Arteixo para executar a primeira fase do sanemamiento na parroquia de Monteagudo cun investimento de 545.000 euros.